Techniek

Op de gekste momenten laat de techniek je in de steek. Bij je thuis hoeft dit niet zo’n ramp te zijn maar dit wordt anders in een vliegtuig of bij de spoorwegen.

Het was 1 april en ook bij de spoorwegen zijn er wel mensen in voor een geintje.

Op een druk traject had men al het hele jaar door zeer veel last van storingen van nieuw materiaal dat niet naar behoren functioneerde. Veel treinen waren er dat jaar al uitgevallen en de vertragingen waren niet van de lucht. ‘s Ochtends op die ene april reed de trein wel op tijd en zat met een stuk of 400 reizigers bomvol. De conducteur dacht dat het wel weer eens tijd was voor een grapje en riep voor binnenkomst op een tussenstation om dat er een storing in het treinstel was geconstateerd en dat de trein niet verder zou rijden dan dit station alwaar de mensen over moesten stappen op bussen die daar zo spoedig mogelijk zouden komen om de mensen verder te vervoeren.

Zijn bedoeling was om voor stilstand van de trein nogmaals om te roepen dat alles op een misverstand berustte en de trein toch verder zou rijden met de vermelding dat het vandaag 1 april was. Hoe het ook kwam, niemand die het ooit zal weten, maar toen hij voor de tweede keer wilde omroepen bleek de stroom op één of andere manier uitgevallen door een kapotte zekering en kon er geen bericht meer worden doorgegeven.

De chaos was groot op het station. De mensenmassa stroomde naar buiten en men was laaiend, dit was al de zoveelste keer dat NS de mensen in de steek liet. Op het perron gekomen ging men massaal op zoek naar de bussen die natuurlijk nergens te vinden waren. Daartussen liep een conducteur met zweet dat in stralen van hem afdroop en die probeerde de mensen weer in de trein te krijgen. Na veel heen en weer geloop en geregel zat iedereen er weer in en kon de reis worden vervolgd. Er waren maar weinig mensen die de grap konden waarderen, vooral niet diegenen die hun aansluitende treinen voor hun neus zagen wegrijden. Ook de chef vond het maar een misplaatste grap en er moest niet veel meer gebeuren anders zou hij er voor zorgen dat de conducteur ander werk kreeg.

Geef een reactie